tirsdag 30. juni 2009

Varme dager....


Ørretfiske i helga ble en prøvelse av de sjeldne....28grader i skyggen og vindstille de første dagene gjorde fisket vanskelig om ikke umulig.
Så jeg bestemte meg for å kjøre om natta og tilbringe dagen på stranda(i skyggen)
Begynte å kjøre ved 23tida, og kjørte til 3. så ble det ettpar timer på ryggen og så kjørte jeg igang ved 6 tida. Etter 45minuter så tok en fin fisk Tomicen på 5meter på riggen. Den ruste to ganger og så kom den opp på siden av båten og gikk av....:(
en time senere så tar en fisk i overflata...og går tungt nede. Gjedde på 85cm. Så går jeg over til å kjøre alt i overflata. Det gir 3gjedder til, men ingen kjenning av ørret. kl.2.45 går en fin gjedde til på Tomicen, 95cm og sterk. Det er noe eget å kjøre fisk i mørket, en ser jo ikke fisken før den er i båten:)
Jeg kjører en time til og får en ørret, liten men dog en ørret. Det viktigste for meg var å bekrefte att det går fiske ørret om natta på de store sjøene...på samme måte som vi gjør på Mjøsa. Neste helg blir det nok ett nytt forsøk, om det ikke blir gjørsfiske.

Ingen kommentarer: