onsdag 17. juni 2009

Sist uke ble det fluefiske etter gjedde...



Var litt skeptisk til fluefiske etter gjedde når vannet har kommet over 14grader..
Rolf som tidligere vist seg å være en meget habil fluefisker dukket opp på torsdag og formelig verket etter å komme igang.Og gjeddene skal ikke bare tas på fluestang, de skal tas med flyteline og popper:) og på en splitcane* Det ble en tøff start på fisket, med regn i 7timer i strekk og vanskelige forhold, men etter endt dag kunne jeg notere 7strikes og 4 i båten.Største på 80cm.

Dag 2begynte som forrige med regn, men det virket noe mer lovende, jeg tok han med til en av mine favorittplasser hvor sjansen for fin fisk på popper ikke er noen umulighet...men været ble bare dårligere og dårlige og sikten lik null for fisken,men det ble allikevell 4strikes og 3gjedder i båten- alle på popper:)

Dag3 bestemte jeg meg for å teste samme sted, og på vei ut med båten tittet solen forsiktig frem...today will have some nice fishing sa vi ikor og gledet oss til å komme frem. Fisket begynner riktig bra med ett strike fra en gjedde rundt 90-100cm..løs i munnen etter tannskifte så blir ikke denn fast. Fisket er så smått igang og vi får noen fine 80cm gjedder. Så suger det på noe stort på flua og etter 10minutter ser vi den...en fin fisk som viste seg å være 97cm og riktig fin kondisjon.
Etter denne fine fisken så nyter vi niste og været som bare blir finere og finere..
Jeg velger å avslutte dagen i en grunn favorittvik og det angrer vi ikke på-8gjedder på popper og 14strikes ble det. En flott avslutning på 3dager med fluefiske etter gjedde.

Ingen kommentarer: